Alla inlägg under februari 2008

Av cabbe - 11 februari 2008 21:27

 Hade en jobbiga start på dagen

men vände denhelt om. På något

sett har jag blvit starkare i mig själv

det märks speciellt när jag fylls med

ångest, lärt mig att hantera den på

ett helt annat sätt. Jag låter den inte

ta över HELa mig, utan försöker styra

bort den, vilket jag aldrig kunnat förut.


Ah det är så rent och fint hemma

Flyttade runt lite idag, med möbler

alltså. Ut med datan från köket till

den lilla hallen. Mycket mycket finare

i köket och det känns viktigare att

trivas där än i en hall man bara går

förbi i. Så blev fin fint.                       


Kollar runt på lite nya gardiner och

kuddar. Finns lite fint man kan önska

sig i present =). Hittat en så fin lampa

jag skulle vilja ha i sovalkoven. Finns

bland annat med på önskelistan.Hittar

en fin scarf som jag bara måste köpa

till våren och ett läppglans. Men det

första jag måste satsa på är skor, mina

håller inte mycket längre till.


Jaha snart fyller man 23, inte ens en månad

kvar. Känner mig faktist lite gammal, usch inte

åldersnojja redan? Neee

Kommer nog inte fira min födelsedag i år.

Kanska ut och äta en bit mat med mannen

i mitt liv, kanske en fika med familjen ? men

inget stort, det orkas inte med. Jag funderar

på att införskaffa lite nytt material, både för

stickning och målning. Är på ett aådant skapande

humör.


Om man ändå hade en symaskin som

fungerar, oj vad kläder här skulle sys !!

Jah sitter fortfarande och krånglar med

mammas gamla maskin, iusch vi håller

verkligen inte sams vi två. Den jävla

maskinen tar av tråden hela tiden

och...nee vet du vad skitsamma, inte

intressant alls, blä!


Av cabbe - 11 februari 2008 15:04

Det var helt enkelt vidrigt.!! Lukten av räkorna,

usch, den gjorde att man tappade aptiten. Nej

blir aldrig mer heta räkor för våran del. Men vi

hade det mysigt ändå, drack lite vin och njöt

av varandras sällskap "blink blink".


På lördagen åkte vi hem till Dannes pappa som

fyllde år, de bjöd på smörgåstårta och vin. Mums,

det var som att få smaka en bit av himmelriket.

Ska egentligen inte äta bröd, nu när vi går efter

gi metoden igen, men jag med min dåliga karaktär

kunde inte hålla mig från en smakbit. Sedan gick jag

och Danne ut och tog några öl, vi hade det såååå

trevligt.! Det har helt enkelt varit en super helg!

Behövde gå ut bara han och jag, var ett tag sen.

Visst mådde vi dåligt dan efter  ( fniss ) men det

är smällar man får ta


Idag är det städ dag här hemma, ska ta köket snart.

Danne är i skolan. Kommer hem snart!. Blir risotto

utan ris, alltså otto . Ska bli gott. Vaknade med

ångest i morse, ringde Danne och hade det tungt.

Men på något vis orkade jag inte ligga med ångesten

och mig själv en hel dag som annars, så jag drog mig

upp och här är jag =). Nej nu är det dags att städa,

ska inte skjuta upp det mera.




Av cabbe - 8 februari 2008 20:48

Flaskan ligger i kylen, räkorna i ugnen

mums, luktar vitlök. Blir heta räkor

ikväll, gott va!. Köpte massa nötter

med att sitta o knapra på. Funkar!



Av cabbe - 8 februari 2008 18:39

Yes, i did it. Men det kändes inget bra

efteråt. Men nu har jag lagt det bakom

mig. Vi har köpt god mat och vin, räkor

osv. Ska mysa till det ordentligt ikväll.

Just nu står Danne och steker kött.

Vilken kock jag har =) Mums blir bacon

inlindad sparris mums loooooove it.


Tänkte smaka på drickat vi fick utav

Perry när han var iväg till Gran Canaria.

Smutta och smaka lite hihi


Nej nu får jag hjälpa till.


Av cabbe - 8 februari 2008 11:28

Är full av ångest. Hela mitt jag, skriker NEEEEJ.

Vill inte, kan inte, ska inte.... gå inte.

Men vad fan ska hända ?

en panikattack, visst

ångest, visst

men jag kommer ju inte dö ?

Jag vet ju att jag kommer må så himla

mycket bättre om jag går, varför ska det vara

så svårt? oh hatar det här. Hatar den här delen

utav mig, nej nu jävlar!!!!!!

Av cabbe - 8 februari 2008 10:13

Idag är det möte och ångest! usch usch usch.

Ska vara där 13, som tur är har jag världens

underbaraste pojkvän som följer med mig idag

när det känns så motigt.


 Hatar ångestens klor.

Jag är fast, kommer inte undan.



Av cabbe - 7 februari 2008 20:43

Ah så har man målat två tavlor till sovrummet.

Ah änsligen! Pratat om det så länge, men saknat lusten

att skapa. Älskar ju att måla naket, så varför inte det

ini sängkammaren ? Svarta kroppar med rött runt och gul

bakrund. Blev helt okej. Ska upp på väggen imorgon

yeah.

Nakna kroppar värmer bäst!

Av cabbe - 7 februari 2008 09:47

Idag kommer mamma in till staden =)

vi ska åka och handla lite. Har ideer

på två nya tavlor till våran sovalkov.

Måste bara inhandla lite material

först! Gjorde en tavla igår som blev

okej men alldeles för naken, fattas

något på den, får stå där och vänta

tills jag får någon ide.

Vaknade pigg idag, för första gången

på väldigt länge, så himla skönt!

Sitter med en kopp kaffe och funderar

på livet i allmänhet, sådär du vet,

som man gör ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards