Alla inlägg under september 2007

Av cabbe - 30 september 2007 21:55

Så har man en kyl och frys fuull med gott igen.

Lägenheten är städad och sängen nybäddad.

Ah och snart är det dags att lägga sig och läsa.


Danne är hos Galen och kollar på film.

Jag har gjort klart mina vantar

inte världens vackraste arbete¨

men oh så sköna, stickade vantar fodrade

med filttyg, perfekt till vintern


Längtar efter snön, längtar till jul

älskar jul, maten ljusen granen musiken

LOOooove it.

Av cabbe - 29 september 2007 13:25

Idag är det dags att inhandla mat

älskar när kylen är fylld med gott.

 Danne ligger fortfarande i sängen

han har ont i huvudet, stackarn !

Ska gå in och ge honom en ipren

och ett glas kallt vatten. Hoppas

han piggnat till när mamma och pappa

kommer, annars får jag sköta handlandet

själv, blir alltid kaos.


Skrev sida efter sida igår, pappret tog slut.

Skrev ner allt jag har i huvet, känslor allt allt allt.

Var skönt, så skönt att få ur sig allt.


Nej dags att ta bort handuken från håret och

smörja in mig


Dagens ord, skönt

ha en härlig lördag!

Av cabbe - 28 september 2007 13:26

Sitter och kollar skräp på tv

just nu är det våra bästa år.

Funderar på vad man ska göra med resten av dagen


Ikväll ska Danne till Ch och spela poker

jag har ingen aning om vad jag ska göra

hyra filmer, som Danne absolut inte vill se

"tjejfilmer" som det så fint kallas

bäst att passa på, när han inte är hemma.



Av cabbe - 20 september 2007 12:46

Lyssnar just nu på Lars Winnerbäck- om du lämnade mig nu

så himla vacker, hans låtar griper alltid tag i en. Han lyckas

alltid. Hans texter är som som som ja va fan som känslor alla

har/haft någon gång.


Berörd. Dagens ord



Av cabbe - 10 september 2007 18:57

Syrran kom och hämtade mig idag.

Vi har varit på maxi och handlat lite,

mat och annat. Nu sitter jag hos

mamma och pappa, tomt när de

inte är hemma. Ska vara barnvakt

imorgon, så sover här i huset i blacka.

Mamma och pappa är ju i Grekland,

så har hela huset för mig själv. Vadå

stooort, van vid våran etta i stan *ler*


Har plockat undan lite och satt in maten

i ugnen, mums hungrig. har gått ner 3 kg

men det mesta är nog vatten, verkar vanligt

att man går ner mycket första veckan. Ska

äta snart och bara sitta och kolla på tv.

Njuta av ensamheten. Försöka att inte sakna

Danne för mycket :)

Av cabbe - 8 september 2007 16:49

Oj vilket väder, regnar och blåser.

En blond späd tjeja cyklade nyss

förbi och hon såg ut att snart

blåsa bort. Gick inte så snabbt

framåt. Fniss.


Idag blir det mammas korvsoppa ´

med rotfrukter/grönsaker. Mums.

Älskar det, lukten för mig tillbaka

i tiden. Härligt.

Har tränat pilates idag, gaaah

jobbigt men skönt. Svettades

floder och det kan jag säga

utan att överdriva. men nu

känns det skönt.


Blir en lugn kväll med lite

fotboll, danne tar sig väl

några pilsner och jag ett glas

vitt. Härliga lördag!


ps har inte känt mig så här uppåt på så himla länge. Mår så himla mycket bättre. Ny kost och ny träning/ motion. Känner mig levande.Plus att det

blev så himla bra i vardagsrummet med den nya möbleringen.ds

Av cabbe - 7 september 2007 10:39

Sitter och väntar på att mina ägg ska

bli klara. Kaffet är klart, jihu, mums.

Ingen morgon utan kaffe. Möblerade

om igår, blev jättebra!! Tagit bort

lite saker men har ändå förvaringen

kvar. Knepigt att få till det när man

bor så litet. Vi bor ju bara i en etta

så ja, blir lite trångt för två, plus en

katt. Men det går, vi trivs. Nu fick

vi till det så det känns större. Men

min rygg är paj, kan knappt röra mig.


Mamma och pappa är i grekland. Oh

vad avis jag blir, så himla skönt för de.

Ringe de igår och kollade hur det var

De satt på balkongen med en varsin öl

och njöt. Låter ju underbart.


Vi har fortsatt med Gi metoden, stenhårt

Gått bra hittills, bara kvällarna som är jobbiga

då är jag knashungrig. Så måste nog hitta

någon bra kvällsmat att få i mig.  Ikväll blir det

spännande, vi har sett fram, emot den här rätten

får hoppas att den är lika god som den låter.

Allt har ju vart suveränt hittills.

Av cabbe - 5 september 2007 10:08



Sitter och väntar på att frukosten

ska bli klar. 3 kokta ägg och en kopp

kaffe. Det har funkat jättebra med

Gi metoden hittills. God mat nam nam.

Saknar inte alls pasta ris och potatis

inte ännu iaf. Inte ens vart godis sugen

ännu. hurra.


Idag ska jag till läkaren, usch, hatar

vänterum. Får se hur det går, hoppas

hon verkar vettig. Håller tummarna på

att allt ordnar upp sig.!!!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards