Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

En smartare väg att gå

Av cabbe - 5 mars 2008 10:54

Jag tycker det är så sorgligt att vi kvinnor,

okej inte alla men många av oss, inte är

nöjda med oss själva. Speciellt med hur

vi ser ut, men hur kan vi vara det ?


Överallt står det nya tips och ideer

om hur vi ska gå ner i vikt, hur vi bäst

klär oss eller sminkar oss. Lukta

gott med nya... Vi blir inprintade

GÅ NER I VIKT TILL___ varje dag,

till och med när vi läser morgontidningen.


När löpsedlarna skriker ut  hur vi

tappar 5 kg på 5 veckor,

då har det väl ändå gått för långt!

Va fan, när blev vi så jävla

utseendefixerade ?


Varför betyder det så

mycket vad andra tycker och tänker om oss ?


Och jag säger inte att det är fel att bry sig om

sitt yttre absolut inte, jag tror att en ny

frisyr, eller en ny tröja kan pigga upp en lite.

Men om man skulle lägga ner all den tid, energi

och pengar som man lägger på det yttre och istället

jobbar med självkänslan och självförtroendet

skulle nog många av oss må bättre, jag tror

det är en smartare väg att gå.

 
 
Mia

Mia

5 mars 2008 14:10

Du har helt rätt Camilla!! Jag håller med dig!
Ta hand om dig, kram

http://lizie.bilddagboken.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cabbe - 5 maj 2008 12:55

Gå gärna in på www.heartnsoul.blogg.se   där fortsätter jag skriva om mitt liv, mina tankar och mina åsikter. ...

Av cabbe - 14 april 2008 17:36

Har skaffat nu blogg för er som har missat det. Bara gå in och kika runt, kommentera gärna   WWW.HEARTNSOUL.BLOGG.SE ...

Av cabbe - 3 april 2008 18:30

oh det är inte samma sak med den nya bloggen. Trivs med min här. Varför ta betalt för bilder..grr ...

Av cabbe - 3 april 2008 13:46

Jag har nu startat en ny blogg. Gå in på www.heartnsoul.blogg.se och besök mig där i fortsättningen. ...

Av cabbe - 3 april 2008 10:47

Idag blev det en promiss direkt när jag vaknade. Gick en sväng till parken, tog väl en halvtimme. Var såå skönt. Åt en osötad fullkornsmacka men en ostbit, en kalkonbit, ett salladsblad, några gurkbitar och några paprikabitar. Sedan en kopp kaffe o...

Ovido - Quiz & Flashcards